Давид Бурлюк - богемний, стильний, епатажний українець, батько футуризму



ДАВИД БУРЛЮК
1882–1967

Живописець, графік, художник театру, критик, поет. Один із засновників українського та загальноросійського футуризму. 
В 1898-1910 роках навчався в Казанському, а згодом в Одеському художніх училищах, в Королівській академії в Мюнхені, студії Ф.Кормона в Парижі, 1910-1914 – в Московському училищі живопису, скульптури і архітектури. 
З 1906 по 1915 роки – учасник та активний організатор виставоr Товариства харківських художників, Південно-руських художників (Одеса), “Спілки молоді” (Санкт-Петербург), “Синього вершника” (Мюнхен), “Бубнового валета”. Організатор видавництва “Гілея” у Херсоні (1910-1913). 
У 1918-1920 роках разом з Віктором Пальмовим через Сибір поїхав на Далекий Схід і влаштував виставку їхніх творів у Японії. З 1922-о року жив у США. В 1930-1966 роках видавав журнал “Колір і рима”.

“Мій колорит глибоко національно український, – писав Давид Давидович. – Помаранчеві, зелено-жовті, червоні, сині тони б`ють Ніагарами з-під мого пензля. Коли я рисую, мені здається, що я дикун, котрий тре сук однієї фарби об іншу, щоб одержати кольоровий ефект. Ефект горіння. Ефект сластолюбства, збудження статтю однієї фарби характерних рис і особливостей іншої”.

   
         

Більше цікавого про українських художників:

Коментарі

Популярні публікації